Met mijn vriendinnen heb ik een heerlijk dagje Den Bosch beleefd.
We begonnen de dag in Het Noordbrabants Museum waar we nog net op tijd waren (tot en met 26 april 2015) om de tentoonstelling ‘Design uit het land van de aardappeltelers’  te zien is. In 2015 is het 125 jaar geleden dat Vincent van Gogh is gestorven. In dit herdenkingsjaar heeft Yski Ontwerp voor Het Noordbrabants Museum de meest bijzondere, hedendaagse designobjecten van topontwerpers en veelbelovend talent geselecteerd.

Ik was zeer verrast door het mooie wandobject van Marjan Veltkamp. Zij is een jaargenoot uit mijn academietijd. Het is een bijzonder gevoel om werk van je studiegenoot in het museum tegen te komen. Marjan, mijn complimenten voor dit fraaie, welgemaakte werk.

Natuurlijk was er meer te zien.

De Vegetables, gemaakt in 2009 door het ontwerpers duo Stefan Scholten en Carole Baijings, heeft mijn hart gestolen. Zo mooi, zo knap gemaakt. Zij hebben eerst de stoffen geverfd en daarna de vormen gemodelleerd. De structuur en de huid zijn zichtbaar door hun borduurwerk. Wat een geduld hebben zij gehad.

Blij geworden van al dat moois hebben we de dag afgesloten op een heerlijk terras.