Afgelopen zaterdag 12 september stond de passage in de belangstelling vanwege de monumentendag in Breda. Afgelopen maanden heb ik Gideon, de reus van Breda, geholpen. De reus van Breda is een onroerende voorstelling  van poppentheater Muzipo. Het was winter en de reus had het koud, heel erg koud. Poppentheater Muzipo vroeg of de volwassenen een sjaal voor de reus wilde breien. Een reus is heel erg groot. De sjaal werd reusachtig groot. Er is ruim 811 meter gebreid door diverse dames en heren. Ook ik heb meters gebreid. Tijdens de open monumentendag werd de sjaal getoond aan de inwoners van Breda. Als een slinger werd die sjaal opgehangen in de passage. Vind je eigen breisel maar eens terug tussen al die meters sjaal.
Als de kinderen het koud hadden (het was zeker 20 graden) mocht ik ze helpen met het inwikkelen van de kinderen met de warme reusachtige sjaal.
Tegen het einde van de dag werd de sjaal overhandigd aan de stichting Happy Hippo. Zij gaan van die sjaal veiligheidsdekentjes of droomdekentjes maken voor kinderen die met hun moeder een veilig thuis vinden in het ‘Blijf van mijn lijfhuis’ in Breda.

In de passage was ook de nieuwste SCHATtebol te zien van cultuurbehoud Breda. Dit keer was het een SCHATtebol met het thema Van Gogh. Zoals jullie zien werd er ter plekke ook gebreid.

Met een glimlach denk ik terug aan deze supergezellige dag met veel creativiteit, onderlinge saamhorigheid en veel leuke bezoekers. Nynke de Jong, dank je wel voor mooie foto’s.