img_0681

‘Insteken op symboliek’ is een project van Stichting Cultuurbehoud Breda.

Symbolen zijn eeuwenoude en universele aanduidingen: verbeeldingen van gevoelens en verhalen.

Symbool voor de stad Breda staan monumenten, schilderijen, voorwerpen en verhalen. Om het verhaal van de stad Breda op een verrassende manier te vertellen is door ons de techniek van het breien ingezet. Tweedentwintig unieke bolletjes zijn het resultaat hiervan geworden, gebreid door Bredanaars, met iconen van de stad.

Ik ben een van de Bredanaars die enthousiast aan het breien is geweest. Vele SCHATtebollekes heb ik gebreid.
In mijn blog heb ik vaker geschreven over de SCHATtebollekes.

Jammer genoeg kon ik vanwege ziekte niet bij de boekpresentatie aanwezig zijn.
Ik ben blij dat ik toch een boek mocht ontvangen.

Vandaag ben ik in het winkelpand geweest waar de pop-up experience ‘Welkom in de wereld van Van Gogh’ te zien is.
Een mooie tentoonstelling over de familie van Gogh die in Breda gewoond heeft. In deze tentoonstelling hebben de SCHATtebollekes een plaats gekregen.


Tot het einde van het jaar (van woensdag tot en met zondag van 12.00 tot 17.00 uur) is deze fantastische tentoonstelling nog te zien op het station in Breda.